ISSN 2457 - 3973

Dosarul reabilitării drumului național Bicaz – Poiana Largului ajunge la DNA!

Problemele legate de modul de atribuire și desfășurare a contractului de reabilitare a drumului național DN15 Bicaz – Poiana Largului vor ajunge pe masa procurorilor DNA.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a explicat că în urma auditului efectuat de corpul de control al ministerului a semnalat probleme grave în modul de atribuire și derulare a contractului.

Încrengătura devoalata de ministrul Transporturilor aduce în prim plan nume importante care au făcut sau fac parte din administrația județeană.

Lucian Bode a precizat că, deși se știa încă din 2018 despre problemele drumului Bicaz – Poiana Largului (noi am zice chiar de mai multă vreme), nu s-a realizat nici o licitație pentru atribuirea contractului de lucrări. Ministrul Transporturilor a dat de înțeles că autoritățile au lăsat în mod voit ca problemele să se agraveze iar în 2019 au realizat ”o expertiză vizuală”. Apoi contractul a fost dat prin încredințare directă!

Pentru a se ajunge la acest ultim punct, a fost nevoie de o hotărâre a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, prezidat la acea vreme de fostul prefect Daniela Soroceanu. În acest CJSU, un rol la fel de important îl are și inspectorul șef al ISU Neamț, general Ioan Nițică, menționat indirect în acest sens inclusiv de prim-ministrul Ludovic Orban.

”Pe DN15, pe baza unei evaluări vizuale făcute de ISU Neamț, în urma unor ploi, s-a dat un contract prin încredințare directă firmei d-lui Ginel, apropiată baronului din zonă. Vorbim de 80 milioane de euro, contract prin încredințare directă. Nu mai spun cum se derulează contractul….”, a declarat prim ministrul Ludovic Orban.

Revenind la ministrul Transporturilor, acesta a declarat că schema a fost foarte simplă: expertiza drumului a fost vizuală, apoi CJSU a aprobat rapid că este o situație de urgență, pentru ca Ministerul Transporturilor să încredințeze direct contractul de lucrări în valoare de 81 milioane de euro. Cine era ministrul Transporturilor? Răzvan Cuc, ”adoptat” de Ionel Arsene la PSD Neamț, după ce a fost renegat de organizația PSD Giurgiu.

”Pe mine mă interesează cum s-au cheltuit banii acolo: în 2018 știi de aceste probleme dar nu soliciți, nu faci demersuri pentru a obține bani prin licitație? Și te trezești în martie 2019, faci o expertiză vizuală și au constatat că este nevoie de peste 500 milioane de lei! Există un proces verbal al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență. Au folosit acestă prevedere legată să încredințezi direct pe situații de urgență. Să semnezi un contract de 81 de milioane de euro (s-au decontat 30 milioane euro dar stadiul fizic este sub 50% deși aveau termen 6 luni de finalizare)…. A fost un singur ofertant deci am mari semne de întrebare de ce nu s-a făcut licitație în 2018. Totuși vorbim de zeci de milioane de euro. Firma respectivă avea obligația să depună garanția de bună execuție. Au semnat contractul în mai 2019 iar garanția a depus-o abia în 18 octombrie, întâmplător după ce a căzut guvernul… Garanția a fost depusă din banii pe care Compania Națională de Administrare a Infrastruturii Rutiere i-a virat ca lucrări executate! Firma a primit fonduri pentru lucrări executate inclusiv din garanția depusă”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ministrul Bode a vorbit inclusiv de reacția pe care a avut-o Ionel Arsene după ce a transmis un comunicat de presă prin care devoala neregulile contractului pe DN 15 Bicaz – Poiana Largului.

”Am dat un comunicat foarte clar, am văzut cât s-au agitat amândoi. Cuc este aghiotanul lui Arsene, dat afară de la Giurgiu și luat la Neamț. Problema mea nu este nici Arsene, nici Cuc. Problema mea și a statului român este legată de modul în care se cheltuie banul public. Am văzut agitația lipsită de orice bun simț cu publicarea numărului de telefon. Am primit telefoane și la 2 noaptea, și la 6 dimineața cu dedicație din partea domnului Arsene. Dar nu este nici o problemă… Am fost acuzat că vreau să tai banii pentru Moldova dar eu cred că poate trebuiau alocați mai mulți bani. Eu nu spun că sunt prea mulți bani ci că sunt cheltuiți într-un mod absolut netransparent și fără a respecta procedurile legale. Nu să fie invocate situații de urgență. Eu cred că trebuie să fie alocați mai mulți bani pentru Moldova”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor nu a vorbit nici o clipă de stoparea investițiilor în Neamț și nici a lucrărilor de reabilitare a drumului național Bicaz – Poiana Largului. De altfel, potrivit contractului încredințat direct în fosta guvernare PSD, execuția acestui contract avea ca termen limită 31 decembrie 2019! Adică peste mai puțin de 3 săptămâni, lucrarea ar trebui să fie finalizată! Stadiul fizic al lucrărilor este departe de finalizare! Și asta nu are legătură nici cu guvernul, nici cu ministerul. Are legătură cu alte aspecte, extrem de interesante, asupra cărora vom reveni curând!

Despre reacția nervoasă a lui Ionel Arsene, care apoi a fost ștearsă de pe pagina lui de facebook, puteți reciti în acest material

 

Articolul anterior

Directorul unei instituţii şi 2 administratori de firmă din Neamţ, trimişi în judecată de DNA

Articolul următor

Piatra-Neamț: modificarea criteriilor de acordare a gratuităților pe mijloacele de transport în comun

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *