ISSN 2457 - 3973

Managementul vs. motivatia angajatilor – ce poate fi schimbat?

In foarte multe firme romanesti exista o mare discrepanta intre cerintele managerilor si motivatia angajatilor, intrucat acestia din urma considera ca au foarte multe responsabilitati si cu toate ca task-urile se inmultesc, beneficiile nu sunt pe masura efortului depus.a1

Solutionarea acestui vesnic conflict nu este deloc dificila, ci depinde in mare parte de management. Numai odata ce un manager va intelege ca pentru a avea angajati competenti va trebui sa ii motiveze, va reusi sa aiba succesul pe care si-l doreste. De ce? Pentru ca fluxul de personal nu aduce decat pierderi, in special in privinta timpului. Un angajat nou trebuie sa se acomodeze, trebuie sa beneficieze de training, plus ca recrutarea nu se face in cateva clipe.

Ce masuri trebuie sa ia un manager pentru ca angajatii sai sa fie motivati?

  1. In primul rand, un manager trebuie sa le asigure angajatilor toate conditiile necesare desfasurarii activitatii si nu numai. Astfel, un angajat care are un calculator performant si nu trebuie sa astepte 5 minute pana i se incarca o pagina de internet, va lucra mult mai eficient. Apoi, toti angajatii apreciaza cand li se pune la dispozitie o bucatarie unde sa poata lua pranzul si sa nu improvizeze. Pauza de masa este extrem de importanta pentru angajati. De aceea, un angajator trebuie sa puna la dispozitie de la vesela, frigider, cuptor cu microunde pana la servetele de masa. In acest mod, angajatul va remarca efortul administratorului si sigur va aprecia. Orice manager care isi respecta angajatii poate intra pe www.sanito.ro, un site ce pune la dispozitie solutii foarte bune pentru  societatile comerciale.a2
  2. Apoi, un manager trebuie sa gaseasca solutii pentru a face mai usoara munca angajatilor si pentru ca task-urile sa fie rezolvate mult mai rapid. La indemana fiecarui manager este softul ERP (enterprise resource planning), soft ce contribuie la cresterea performantelor unei companii. De exemplu, pe ro orice administrator al unei societati se poate informa cu privire la ERP. Acest soft dispune de niste instrumente care proceseaza rapid datele si care permite o buna comunicare intre departamente. Astfel, problema comunicarii este total eliminata, caci fiecare departament poate verifica cu ajutorul soft-ului in ce stadiu este procesul derulat. Mai mult, acesta permite si managerului sa monitorizeze intreaga activitate si sa ia decizii pe baza datelor introduse.a3
  3. O alta solutie pe care un manager trebuie sa o aiba in vedere o reprezinta acordarea de bonusuri. Orice angajat se simte mult mai motivat in momentul in care munca ii este apreciata. De aceea, intr-o firma trebuie sa existe un sistem dupa care se acorda cresterile salariale si bonusurile. Studiile au demonstrat ca angajatii care sunt motivati se implica mult mai mult in activitatile firmei si planuiesc sa ramana un timp indelungat.
  4. Relatia pe care managementul firmei o are cu angajatii este foarte importanta. Un mediu de lucru stresant este extrem de obositor pentru ambele parti. De aceea, un manager ar trebui sa aiba in vedere organizarea unor iesiri in oras cu angajatii. Mai mult, este bine stiut ca team-building-urile au scopul de a apropia angajatii si conducerea. Din acest motiv, orice firma ar trebui sa aiba in vedere organizarea de doua ori pe an de team-building-uri care sa duca comunicarea dintre oameni la un alt nivel.a4
  5. O alta modalitate prin care managementul poate schimba perceptia angajatilor este prin organizarea unor training-uri. Foarte multe persoane isi doresc sa se dezvolte la locul de munca, iar sedintele de pregatire interna reprezinta o solutie extrem de buna. Odata ce va gasi provocari continue in ceea ce face si va avea posibilitatea de a acumula cunostinte noi, un angajat se va simti mult mai motivat.

Mai mult decat atat, managementul trebuie sa se asigure ca are in functii cheie persoane competente, care stie sa motiveze grupurile de oameni pe care le conduc, iar aici nu ne referim la partea financiara. De asemenea, un manager nu trebuie sa trateze preferential anumiti angajati si sa faca diferente foarte mari. In mod cert, unii angajatori au anumite preferinte pentru unele persoane, insa relatiile de munca trebuie sa fie strict profesionale. Diferentele mari intre angajati sunt foarte usor percepute, mai ales de persoanele noi care ajung intr-o companie.

Prin urmare, un manager trebuie sa stie cum sa isi motiveze angajatii pentru ca munca acestora sa fie eficienta, dar si pentru a avea parte de rezultate. Conditiile la locul de munca trebuie sa fie excelente din toate punctele de vedere, iar programele folosite intern sa usureze munca si sa asigure o buna comunicare intre departamente. De asemenea, pentru un angajat conteaza sa fie apreciat si recompensat pe masura muncii sale. Atmosfera de lucru conteaza atat pentru conducere, cat si pentru angajati, iar organizarea a cel putin doua team-bulding-uri pe an, precum si iesirile in oras vor consolida relatiile dintre oameni.

Articolul anterior

Cazurile de infecție cu rotavirus la cei 5 copii s-au înregistrat la Creșa de lângă Paharnicul

Articolul următor

Salariații Agenției de Protecție a Mediului Neamț au făcut grevă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cel mai popular