Piedone acuză un magazin celebru din Piatra-Neamţ că vindea metal pe post de aur
Primăria Piatra-Neamţ va promova oraşul ca destinaţie turistică într-un mod profesionist.
În acest sens, au fost făcuţi o serie de paşi premergători pentru a putea fi depus la Ministerul Turismului dosarul de avizare pentru obţinerea statului legal de Organizaţie al Managementului de Destinaţie (OMD) Piatra-Neamţ.
Această structură – OMD – va avea rolul de realizare a unei strategii profesioniste în domeniul turistic.
Primarul Andrei Carabelea a explicat, joi, într-o conferinţă de presă, că deşi nu este o perioadă propice (vizuală) pentru a discuta de promovarea turistică a oraşului, acest lucru trebuie început din timp.
„Poate părea o surpriză pentru mulţi, ca într-un moment cu atâtea lucrări şi şantiere în oraş, să ne gândim la comunicarea şi promovarea oraşului. Dar trebuie să începem de astăzi să pregătim această comunicare. Oraşul este frumos şi astăzi, dar va fi mai frumos când vor fi terminate lucrările. Vom fi mândri când vom vedea, din mai-iunie, primele lucrări finalizate. Azi vorbim de Piatra-Neamţ ca staţiune turistică de interes naţional. S-au făcut lucruri bune în trecut, s-au făcut şi lucruri rele. Noi putem face lucrurile şi mai bine, şi ne organizăm deja pe termen scurt, mediu şi lung”, a declarat Andrei Carabelea.
Primarul de Piatra-Neamţ a adăugat că, pentru funcţia de manager al OMD Piatra-Neamţ îl propune pe Alexandru Filip.
Acesta este absolvent al Facultăţii de Turism din cadrul Universităţii Bucureşti şi are un master în managementul activităţilor şi resurselor turistice.
În 2012, a organizat la Piatra-Neamţ proiectul „Prin Neamţ!”, un info-trip cu blogeri şi influenceri din turism din toată ţara.
Proprietar de pensiune, Alexandru Filip deţine o agenţie de marketing turistic, un start-up în domeniu şi este implicat într-un bussines de familie în agricultură.
El a explicat că Piatra-Neamţ a avut în anul 2019 (ultim an de referinţă cu date statistice, înaintea pandemiei) circa 50.000 turişti şi 105.000 înoptări, adică o medie de 2,1 înoptări, peste cea a judeţului de 1,9 înoptări şi sub media naţională de 2,4 înoptări.
Alexandru Filip a precizat că îşi doreşte ca Piatra-Neamţ să nu mai devină „un oraş de tranzit” dar, totodată să crească şi numărul turiştilor, nu doar al nopţilor petrecute în oraş de aceştia.
„Obiectivul concret pe care îl setez este creşterea mediei de înoptare şi automat creşterea volumului de turişti. Vom valorifica tot ce se poate ca resursă turistică, vom creiona o serie de rute turistice la pas. Îi putem arăta omului că poate face şi altceva decât să meargă în ştrand, cu telegondola sau la Turn. De asemenea, vom realiza un brand turistic local la un nivel profesionist pe costuri decente, transparent şi prin implicarea unui grafician din Piatra-Neamţ. Avem în vedere şi reorganizare social-media din turism şi realizarea unui spot profesionist. Vom avea şi acţiuni punctuale cu influenceri şi un site al OMD unde vor fi prezentate transparent toate cheltuielile şi investiţiile”, a declarat Alexandru Filip, propunerea primarului pentru funcţia de manager al OMD Piatra-Neamţ.
Primarul Andrei Carabelea a transmis un mesaj la dialog şi implicare tuturor reprezentanţilor HORECA şi a celor care au bussines-uri în domeniu, pentru a dezvolta municipiul Piatra-Neamţ ca destinaţie turistică.