ISSN 2457 - 3973

Mugur Cozmanciuc (candidat PNL la președinția CJ Neamț): Infrastructura mai bună este calea spre belșug

Programul Neamț 2020 al echipei PNL Neamț (condusă de deputatul Mugur Cozmanciuc (candidat la președinția Consiliului Județean Neamț) pleacă de la dezvoltarea infrastructurii județului. În opinia lui Mugur Cozmanciuc, o infrastructură mai bună este calea spre belșug. Acesta susține că autostrada Ungheni – Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș, lărgirea drumului național Piatra Neamț – Bacău la două benzi pe sens, drumuri județene reabilitate integral și căi ferate de calitate superioară sunt prioritățile viitoare administrației liberale la Consiliul Județean.

Totodată, Mugur Cozmanciuc susține că îmbunătățirea serviciilor oferite de Apa Serv prin reabilitarea infrastructurii de apă și canal va duce la prețuri mici pentru aceste utilități. NEAMT 2020

  • 118 kilometri de autostradă trebuie să lege județul Neamț de Europa. În acest moment zona Moldovei are zero kilometri de autostradă din totalul de 747 de kilometri, câți există în România. Condițiile proaste ale drumurilor și căilor ferate din județ, precum și absența autostrăzii Ardeal-Moldova duc la evitarea județului de către investitori și, implicit, la subdezvoltare, iar tinerii sunt aproape obligați să plece la muncă în străinătate. Autostrada ar fi motorul dezvoltării economice a întregii regiunii, însă a fost lăsată nefinanțată de către PSD în Master Planul General de Transporturi. În acel document, autostrada Târgu Mureș-Iași e singura autostrada „fazată”, adică în doi paşi: întâi drum expres, apoi transformată în autostradă. Dar Moldova nu este o provincie de mâna a doua, unde autostrada să fie făcută de mântuială, încet și în etape multe! PNL Neamț își asumă misiunea de a convinge autoritățile centrale, neprecupețind nicio energie pentru ca autostrada să devină realitate.
  • Drumuri și căi ferate de calitate superioară. Calitatea drumurilor (în special cel către Izvoare) și a căilor ferate din județ trebuie îmbunătățite urgent. Până la finalizarea autostrăzii, acestea reprezintă infrastructura aflată la dispoziția noastră, iar nivelul actual este de nepermis pentru un județ precum Neamțul.  În județul nostru rețeaua de drumuri publice județene este constituită dintr-un număr de 45 de drumuri cu o lungime totală de 727 km, din care o treime sunt pietruiți, nemodernizați, cu o stare de viabilitate precară, determinată atât de structura rutieră îmbătrânită și ieșită din perioada normală de funcționare (circa 60%), cât și traficul de mare tonaj, în continuă creștere pe marea majoritate a acestora. E nevoie de un Master Plan județean pentru drumurile județene și comunale, o strategie bine definită care să conțină ținte anuale și care să ia în calcul prioritățile noastre, ale nemțenilor! Județul Neamt trebuie să devină în următorii 4 ani o destinație pentru investiții în turism, în activități economice cu specificitate locală, să abordeze cu viziune modernă și curaj proiecte de dezvoltare socio-economică adaptate realităților zonei. Toate localitățile din județ vor fi conectate la rețeaua de drumuri județene, naționale sau europene nu numai prin finanțare locală ci și prin fonduri UE. Prioritare vor fi drumurile care fac legătura cu județele învecinate precum și drumurile înspre mănăstirile din Neamț, ceea ce va ajuta la dezvoltarea turismului ecumenic (mai multe detalii la capitolul 7). Avem în vedere de asemenea traseul axial dintre Izvorul Muntelui și Durău, acesta urmând să fie modernizat. În partea vestică a județului, transportul lemnelor va afecta calitatea drumurilor, chiar dacă vor fi reparate, fiind în consecință nevoie de o atenție sporită în ce privește contractul de întreținere, pentru că din cauza tonajului mare drumul se va strica mult mai repede decât în mod normal.
  • Extinderea rețelelor de utilități. Primul obiectiv este modernizarea cu fonduri europene a rețelei de furnizare de apă. Vom urmări, de asemenea, îmbunătățirea calității serviciilor APASERV (societate la care Consiliul Județean este acționar) la prețuri cât mai mici pentru consumatori.

Articolul anterior

Accident cu un mort și trei răniți la Bicaz Chei

Articolul următor

Liviu Harbuz: Proiectul ”Ne dorim un oraș verde” a fost cerut de pietreni

Un comentariu

  • Este OK ce propune dl Cozmanciuc , toti trebuie sa sustinem astfel de proiecte , in special cel al autostrazii Iasi _ Tg Mures , dar..
    nimeni nu vorbeste despre un proiect de reabilitare si modernizare a drumului national DN15 dintre Piatra Neamt si Poiana Teiului si in continuare DN17B Poiana Teiului – Vatra Dornei care sunt intr-o stare jalnica ! Aceste drumuri ar facilita adezvoltarea turismului local pe Valea Bistritei si legatura cu zona Vatra Dornei si Maramures , pentru toata zona de sud si est a Romaniei !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *