NewsAllert :

Țigări de contrabandă vândute din camion la Alexandru cel Bun. Șoferul din Belarus a fost reținut.

Județul Neamț a depășit 5.000 cazuri COVID! Piatra-Neamț și Bicaz – aproape de SCENARIUL ROȘU!

Mugur Cozmanciuc: ”Guvernul a asigurat fondurile pentru angajații DGASPC. Ionel Arsene să explice ce a făcut cu banii!”

Municipiul Piatra-Neamț și alte 6 localități – LA UN PAS DE CARANTINĂ! Lista cu fiecare oraș/comună din Neamț!

Președintele PMP Neamț, Bogdan Gavrilescu: ”Nu mergem în alianță dacă nu suntem considerați parteneri!”

COVID-19/ Cursuri suspendate de marți, 20 octombrie, în școli din Piatra-Neamț, Roman, Târgu Neamț și Podoleni

Surprize pe listele de candidați ai PSD Neamț pentru alegerile parlamentare

O fetiță de 14 ani a fost accidentată grav pe o trecere de pietoni din Piatra-Neamț

Au fost validați toți candidații PNL Neamț pentru parlamentare. Iată numele acestora.

Grav accident rutier cu 4 victime la Bodesti. A intervenit Descarcerarea!

Situația COVID-19 în Neamț, vineri – 16 octombrie! Vești bune și vești rele de la DSP Neamț!

PNL-USRPLUS-PRO România – noua majoritate politică în Neamț! Declarații importante ale celor 3 lideri! (video)

Anunțul anului în politica din Neamț! Conferință comună PNL – USRPLUS – PRO România! PSD și Arsene stau în opoziție 4 ani!

Un polițist în vârstă de 46 ani, din Neamț, a fost găsit mort în apartamentul său

A ”parcat” mașina într-un stâlp din curtea R.A.R. Neamț

  • 21 octombrie 2020

ISSN 2457 - 3973

Prefectul George Lazăr răspunde cu dovezi la întrebarea: ”Cine blochează de UN AN lucrarea pe drumul Bicaz – Poiana Largului!”

Lucrările de reabilitare în valoare de 80 milioane de euro a drumului național Bicaz – Poiana Largului sunt blocate din cauza firmelor cărora le-a fost încredințat direct contractul, în aprilie 2019!

Potrivit prevederilor contractului, asocierea AquaParc, Mavgo și Danlin XXL ar fi trebuit să depună în termen de 3 luni proiectul tehnic! Adică documentul principal în care ar fi fost prevăzute toate detaliile și pe baza cărora ar fi urmat să se realizeze deconturile financiare. Deci contractul a fost semnat în aprilie iar proiectul tehnic trebuia depus maxim până în iulie 2019!

Ori contractul tehnic, după cum a dovedit prefectul George Lazăr, a fost depus aproape după un an de zile! Adică pe 7 aprilie 2020! Dar s-au încasat zeci de milioane de euro!

Așadar, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași au doar de o lună pe masă proiectul tehnic, fără de care nu aveau cum să fie efectuate lucrările. Însă ce pare mai grav este faptul că anul trecut, sub Guvernarea PSD s-a făcut o plată de 170 de milioane de lei (circa 35 milioane euro) deși acest proiect tehnic nu exista! Și nici garanția de bună execuție!

”Domnul Arsene informează trunchiat, inadecvat și mincinos opinia publică precum că Guvernul blochează continuarea lucrărilor pe acel drum dintre Bicaz și Poiana Largului. Conform datelor oficiale, pe 15 mai 2019, s-a semnat contractul și ordinul de începere a lucrărilor care a avut o perioadă de execuție de 6 luni. Pe 15 – 16 noiembrie 2019, lucrările trebuiau finalizate iar acest lucru nu s-a întâmplat, dar nu din vina Guvernului României ci sunt aspecte care au ținut de partea contractantă. A fost un acord general de asociere cu antreprenor general de asociere a fost Aqua Parc, Mavgo Holding și ca parte contractantă, SC Danlin XXL. Față de aceste societăți există mai multe disfuncționalități relatate de DRDP Iași și corpul de control al ministrului Transportului. Datorită condițiilor meteorologice, în decembrie au fost sistate lucrările. Contractul a fost de 302 milioane lei cu TVA. Din această sumă s-a decontat suma de 170 milioane lei. Sunt în analiză și verificare lucrări de 73 milioane lei. Rămâne rest valoric de execuție de 57 milioane lei, respectiv un termen de 14 zile de la data reluării lucrărilor, ar trebui ca acest drum să fie finalizat. Este de subliniat faptul că la acest moment există penalități imputate asocierii de circa 700.000 lei pentru că proiectul tehnic a fost depus abia după un an de zile, și nu în termen de 3 luni de la data începerii lucrărilor. Proiectul tehnic a fost depus în aprilie 2020, deci la aproape un an. În aceste condiții, acest proiect tehnic trebuie verificat pentru a ști ce sume de bani se decontează pe execuție lucrări. Dacă era depus în termenul legal de 3 luni, lucrările erau terminate, drumul ar fi fost redat circulației și sumele către constructor ar fi fost achitate de mult. Să vii să minți și să spui că Guvernul nu vrea să termine lucrările…. Nu poți să invoci că nu ți se plătesc banii deși este din cauza ta că nu ai depus proiectul tehnic. Este inadmisibil”, a declarat, luni, prefectul George Lazăr.

Iar neregulile par să fie mult mai multe în acest contract. Potrivit unei verificări efectuată de autorități s-au constatat diferențe de 12 milioane de lei (2,4 milioane euro) în lucrările raportate și cele efectuate!

Concret, ar fi fost raportate lucrări de frezat dar și balast pentru amenajarea platformelor, care nu se regăsește în depozite.

”S-au găsit în situațiile de lucrări de la nr 6 și nr 7, diferențe de 12 milioane de lei. Sunt sume de bani care nu sunt la decontat pentru că sunt nereguli. Sunt lucrări care nu sunt demonstrate a fi executate și materiale care nu sunt demonstrate a fi în stocuri”, a spus prefectul.

Cine și cum a dat contractul de lucrări de 80 de milioane de euro prin încredințare directă, dar mai ales cum s-a ajuns ”la umbra” situației de urgență?

Prefectul George Lazăr a lăsat să se înțeleagă că cineva a scris cu mâna unui general. Care la vremea respectivă era doar colonel dar care și-a primit, apoi, mult doritele grade!

”Au fost găsite grave disfuncționalități și acordarea în regim de urgență a acestor lucrări. Se știa cu ani buni înainte că acest drum este unul cu probleme. Drumul s-a dat primului venit. Că firma Aqua Parc este controlată de cumătrul domnului Arsene, este doar o coincidență. Nu cred să fie altceva…. Dacă o fi altceva, sunt abilitate alte instituții ale statului să facă verificări. Dar lucrarea de 80 milioane de euro a fost dată ca situație de urgență, aspect care contravine bunelor practici ale Comitetului Județean pentru Situații de Urgență. A fost dată, ca prin minune, cumătrului domnului Ionel Arsene. Care vine și spune acum că Guvernul Orban blochează lucrările. Ca să primești bani pe o lucrare executată trebuie să fii corect, să execuți lucrarea și să duci dovezi că ai executat lucrarea. Nu doar pe vorbe, așa cum probabil se obișnuia la un moment dat! CJSU de atunci care a votat situația de urgență, a votat-o la propunerea și pe un referat făcut de ISU ”Petrodava” Neamț, făcut de domnul general Ioan Nițică. Se făcea referire că proiectul este de ”mare necesitate și maximă urgență”. Interesant dacă domnul Ioan Nițică era general atunci sau a devenit după…. Dacă ar fi fost o licitație, lucrurile ar fi fost închise la ora asta: exista proiect tehnic de la început, studiu de fezabilitate, toate lucrurile erau în regulă. Acum există inadvertențe între ceea ce prezintă la plată asocierarea celor 3 firme și realitatea din teren. Nu vreau să mă gândesc că poate cineva din partea executantului lucrărilor, poate într-o zonă gândește să se întârzie lucrările doar dintr-un scop de capitalizare politică. Ar fi o gândire profund greșită și total nelegală. Nu există nici un interes din partea Guvernului României de a bloca lucrările pe drumul Bicaz – Poiana Largului. Avem tot interesul și susținerea corectă, transparentă și legală a ministrului Lucian Bode ca aceste lucrări să se termine cât mai rapid. Depinde doar de cei care sunt executanții lucrărilor să depună toate actele. Cu cât constructorul își face treaba mai repede, legal și corect, cu atât vom avea drumul redat circulației. Din partea Guvernului există toată disponibilitatea financiară de a plăti lucrările”, a mai explicat prefectul George Lazăr.

Dacă ar exista o anchetă a DNA sau a altor struturi pe acest contract, Prefectura Neamț nu ar putea face publice amănunte în acest sens, pentru că ar contravine legii. De aceea prefectul George Lazăr s-a abținut de la a răspunde dacă există o astfel de anchetă și ar fi fost solicitate documente Prefecturii. Noi știm că da!

Revenind la lucrările de pe drum, care dor cel mai tare pe locuitorii din comunele situate acolo, acestea ar trebui încheiate în 14 zile de la data reînceperii lucrărilor. Dată pe care o stabilește tot constructorul și care a fost întârziată, lună cu lună, timp de aproape un an, prin faptul că nu a depus proiectul tehnic!

Articolul anterior

Lucrările de pe DN15D Piatra-Neamț – Girov, executate pe un contract încheiat de Guvernarea PSD

Articolul următor

Situația pe fiecare localitate din Neamț a îmbolnăvirilor și deceselor din cauza Covid-19! (luni – 11 mai)

3 Commentarii

  • Și soluția? Eu îmi distrug săptămânal mașinile pe drumul acela! In plus, lucrările nu s-au oprit decât din intensitate pentru că sunt utilaje care lucrrază și acum. La cum arată, nu se termină în 14 zile decât dacă-l mutăm în China, să se ocupe ei de reparații și asfaltare! Procentul de finalizare a lucrărilor este, în opinia mea, unul mult mai mic.

  • NU VA CRED ! LUCRARILE SE FACEAU DACA NU LE OPREATI VOI! O ANCHETA SE PUTEA FACE SI FARA A INTRERUPE LUCRARILE! VRETI DE FAPT CA OAMENII SA_SI INDREPTE “”URA CARTRE CEI DIN PSD!

  • Și dacă acum există proiectul de ce nu se dau banii necesari finalizării lucrărilor. Normal că au început înainte de finalizarea proiectului pentru că drumul era rupt de alunecări și necesita intervenție imediată. Ce șarlatani pnliștii ăștia. Asta e scuza lor și voi puneți botul? 😂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *